jueves, 2 de febrero de 2017

REGLAMENTO GT- LMP (LE MANS SERIES)


    La finalitat del present campionat és poder correr amb models i marques de Slot oblidats, vells o poc competitius que no tenen cabuda en altres campionats aixi com donar curs a l'enginy i habilitat en les preparacions

REGLAMENT TÈCNIC 


MODELS ADMESOS

Els models admesos al Campionat són les rèpliques de models a escala 1/32 que hagin participat a las 24 hores de LeMans des de l´any 1970 fins l´any actual. En cas de dubte sobre un model concret que no hagi participat a las 24 hores de Le Mans donarà fe de la seva participació real, fotos, articles de premsa o a través de la web 

.L’esquema de decoració i els logotips son lliures. Obligatori dorsals amb números amb dos costats del cotxe. 
No s’admetran carrosseries sense pintar. Els colors fluorescents  no superaran el 20% de la carrosseria

CARROSSERIA :Escala: 1/32

 MATERIAL: Fabricada en plàstic  o resina. No s'autoritzen carrosseries de lexan ni similars.
Està permès l’alleugeriment de la carrosseria per la part interior fins a un pes minim de 14 grams. en cas que el pes de la carrosseria sigui inferior, es podrà llastrar lliurement. 
Les carrosseries podran suportar una pressió a l'aixafament de la normal acció de agafar el cotxe amb les mans per a la seva verificació o col·locació en pista sense que pateixi deformacions
Es permet la fabricació artesanal de aletines per eixamplar el vehicle sempre que reprodueixi el mateix en el model original tal com és el cas del Porsche 911 per exemple


DIMENSIONS 
PES MINIM. 70 GRAMS
AMPLADA MAXIMA de carrosseria  65mm.
AMPLADA EIX DEVANTER : No pot sobresurtir de carrosseria 
AMPLADA EIX POSTERIOR: No pot sobresurtir de carrosseria
Des d'una vista lateral les rodes hauran d'estar perfectament centrades tant en pas de roda devanter com posterior


 PECES OBLIGATÒRIES
 Aquests cotxes hauran de conservar tots els elements i característiques en dimensions de l’original. La carrosseria ha de tapar tots els elements mecànics: motor, transmissió, cables i guia, en la seva vista vertical, o bé a través dels vidres o fars. S’ha de mantenir la òptica frontal original (cúpula i suport interior) i el pilot posterior vermell o taronja en la seva posició original.
Els vidres de la carrosseria han de ser transparents de lexan o plastic rigid a excepció de las finestres laterals davanterasque es poden eliminar en els turismes.
Es permet eliminar antenes, retrovisors i escombretes eixugaparabrises.

HABITACLE: 
El cockpit o habitacle és part de la carrosseria a efectes de pes. 
L^interior haurà de tenir un bust de pilot, braços, casc i volant clarament identificables des de l'exterior per la qual cosa haurà de ser pintat a diferència de la resta de l'interior.
La safata serà de material opac i no s'ha de poder veure cap element mecànic. Es permeten les safates de cockpit artesanals i les de lexan

ALERÓ POSTERIOR
Material lliure conservan les formes i dimensions similars al model original. No podrá ser transparent. L’aleró haurà d’estar en tot moment situat al seu lloc. Es permet el reforç de l'aleró posterior en les zones susceptibles de trencament mitjançant adhesiu líquid 
Durant la cursa en cas de pèrdua o trencament s’haurà de reparar durant les 5 voltes següents a excepció que el motiu del trencament ho hagi produït un pister durant la recollida o col·locació del vehicle. En aquest cas es permet la reparació en el temps mort entre tandes.
La fixació del aleró per trencament durant la cursa es podrà fer eventualment amb cinta adhesiva.

XASSÍS
Lliures. No s'acceptaran xassís metàl·lics que puguin produir un efecte de imantat
La subjecció del xassís a la carrosseria és lliure però és requisit que no s'apreciï el sistema des de l'exterior

SUPORT DE MOTOR – BANCADES
Configuracio: Anglewinder  ( COTXES GT ) o en línea ( COTXES LMP)
Material i forma lliures

COIXINETS
Lliures

TORNILLERIA
Lliure 
Es permet situar volanderes sota els caps dels cargols.

CABLES I TRENETES
Lliures . Els cables han de conservar la seva funda i no poden interferir en el lliure moviment de l’eix davanter. 
Es permet fixar al xassís els cables amb materials adhesius 

GUIA
Lliure
Una sola guia centrada al eix longitudinal del vehicle i per devant de l´eix devanter.
No podrá sobresusrtir de la carrosseria en una vista vertical del vehicle
Podrá ser fixe, basculant o giratoria amb molla o sense moll

IMAN
A tots els cotxes se’ls ha de suprimir l’iman del xassís, en cas que l’incorporin de sèrie. 
Queda també prohibit l’efecte iman en tots els elements que composen el cotxe, a excepció de l’efecte produït pel motor.

MOTOR
 Per tal de no incrementar costos, es podran utilizar a lliure elecció  qualsevol dels 4 motors que utilitzem en els diferents campionats del Club

Scaleauto SC 026 (de Categoria GT )
Scaleauto SC 011b  (de Copa Porsche i WES)
Scaleauto SC-08b S-CAN (de Grupo C Slot.it)     
Slot.it  SI-MN09CH FLAT 6 (de Grup 5  Sideways)

TRANSMISSIÓ

PINYÓ: numero de dents LLIURE
CORONA: Numero de dents LLIURE

El pinyo del motor ha de atacar directament a la corona del eix posterior que será l´unic permes a efectes de transmissió en cualsevol de las 2 uniques configuracions permeses:  Anglewinder i en Linea

SISTEMA DE FRENAT
Només es permet el fre produït pel propi motor. Queda prohibit qualsevol sistema de frenada addicional.

EIXOS I STOPPERS
Lliures en forma i material
En cap cas els eixos podran sobresortir amb llandes i pneumàtics muntats del pas de roda amb el vehicle vist des de dalt. 
Els Stoppers són lliures , es poden utilitzar separadors per limitar el joc de l’eix.

LLAST
Lliure i permes

LLANDES I TAPACUBS
• Davanteres:metalicas i minim 15.  
• Posteriors  :metalicas i  minim 16 
les llantes de fons pla massís hauran de dur obligatòriament tapacubs

Es permet muntar embellidors diferents en cada eix.

PNEUMÀTICS
Els pneumàtics posteriors seran de 19x10 Spirit
Els pneumàtics davanters seran lliures entre els fabricants de slot.
Tant els pneumàtics davanters com posteriors hauran de complir les següents condicions:

Han de ser de goma negra i cobrir la totalitat de l’amplada de la llanda
No es permet alterar-ne les propietats mitjançant cap procés químic ni de cap altre naturalesa.
Es obligatori que els pneumàtics davanters toquin en una plantilla plana

AMORTIGUACIÓ: LLIURE

DISPOSICIONS GENERALS
Davant qualsevol dubte, ambigüitat, o situació no prevista pel Reglament, prevaldrà el criteri de l’organització.


La inscripció a aquest esdeveniment implica el coneixement i acceptació tant del Reglament Tècnic com del Reglament Esportiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario