COPA GT 2017
REGLAMENT TÈCNIC ( Provisional)
MODELS ADMESOS
Els models admesos al campionat són les rèpliques de models de GT y LMP de Scalextric, Ninco, Fly, Spirit, Sideways, Slot.it, Scaleauto y Arrow Slot.
CARROSSERIA
De plàstic rígid, amb tots els seus elements obligatoris a l’inici de carrera, a excepció d’antenes, enganxalls de remolc, retrovisors i eixugaparabrises. Totalment de sèrie, no es pot manipular i ha de tancar correctament sense esforços. La pintura i decoració és lliure. Les carrosseries sense decoració hauran de portar almenys algun distintiu, ja sigui pintat ó en forma d’adhesiu. Els alerons han de romandre en tot moment al seu lloc i no es poden assegurar amb cinta abans de començar la cursa. En cas de caiguda cal parar a reparar abans que acabi la màniga, permetent-se en aquest cas l’ús de cinta adhesiva o similar.
S’admeten els accessoris de lexan sempre que siguin comercialitzats per als models en concret i no es permeten els denominats “universal”. En cas de pèrdua de peces o parts de la carrosseria, s’ha de parar a reparar abans que acabi la màniga si fossin de més de 1,5 cm quadrats.
TOTES les carrosseries han de tenir un PES MÍNIM de 14 grams amb cargols Inclosos.
Tota carrosseria de sèrie que ja pesi 14 grams, no es podrà posar cap més pes.
En el cas que una carrosseria no arribi a aquest pes, s’ha de col·locar un plom a l’espai que hi ha entre el tetó davanter i el cockpit.
XASSIS
El xassís es mantindrà de sèrie. Es pot canviar per una altra versió per al mateix model si existeix en el mercat sempre que sigui del mateix fabricant. Es permet eliminar rebaves en xassís i bancades però no llimar ni rebaixar les mesures originals. Està permès realitzar dos petits orificis per a la subjecció del motor en els xassís que no els portin de sèrie i en la seva posició lògica. Es permet fer els orificis dels cargols de carrosseria més grans per afavorir la basculació però en cap cas un eix de 3 mm de gruix pot travessar aquests orificis.
Es permet realitzar un forat d’un diàmetre de 1.25 mm, en la part del darrera dels xassís (en els models que no ho portin) per tal de poder regular el recorregut de la suspensió de la casa slotit a la part del darrera.
No és obligatori muntar els petits triangles per tapar els forats en la bancada dels models Slot.it.
SUPORT MOTOR
Lliure .
COIXINETS
No es permeten intercanviar els coixinets esféric en bancades de diferents marques.
CARGOLS
Lliures dins de les marques de slot.
GUIA
Lliure. No es permet forçar o modificar el xassís per fixarla. Es permet modificar en amplada (la part que queda dins del carril) i rebaixar fins a 1 mm la profunditat original de la pala.
CABLES
Lliures. No es permeten modificacions. Han de conservar la seva funda i no han d’interferir el lliure moviment de l’eix davanter. Es permet enganxar els cables al xassís amb cinta i/o cola però sense excessos. En la guia LMP de slot.it es permet pelar els cables 15mm per aconseguir un bon retorn de la guia.
TRENETES
Lliures. No es permeten modificacions.
IMANS
No estan permesos, s’han de suprimir si el model els porta de sèrie.
MOTOR
Del tipus compacte de caixa tancada SC-026.
TRANSMISSIÓ
Lliure en el seu fabricant tans de pinyó comde corona.
Rel·lació anglewinder 12/29
Rel·lació linia 10/24
Tant sols es permet el freny produit pel propi motor. Queda prohibit qualsevol freny adicional.
EIXOS I CENTRADORS
Lliures en la seva marca i material.
En cap cas els eixos podran sobresortir amb llanda i pneumàtics muntats del pas de roda del vehicle vist desde dalt.
Es pot fer servir qualsevol marca de stoppers de les marques de slot. Està permés l'ús d'un o més stoppers.
LLANDES
Lliures. Queda prohibida qualsevol modificació i han de complir amb els següents requisits:
• La mesura del diàmetre de les llantes pot oscil·lar entre 13,8 i 18,5 mm.
• La mesura, disseny i material de les llantes ha de ser igual en ambdós costats d’un mateix eix.
• Les llantes amb fons pla han de portat tapacubos
PNEUMÀTICS
Els davanters són lliures, han de ser de goma negra i cobrir la totalitat de la banda de rodament de la llanda, totalment originals sense cap tipus de manipulació, adhesius o additius. Es permet el desgast natural d’ús. Els pneumàtics del darrere seran els Scaleauto Ref. SC-4735, Spirits de 19,5x10mm.. No es permet cap manipulació prèvia a la carrera. No es poden substituir per un altre parell a excepció que el desgast deixi la llanta a la vista.
No és necesari que els pneumàtics de davant toquin en un plantilla plana.
NOMÉS ES PERMET NETEJAR ELS PNEUMATICS AMB ALCOHOL
SUSPENSIÓ
Es permet suspensió de qualsevol marca en tots els models sempre que la seva col·locació sigui la indicada pel fabricant i amb tots els seus elements al complet amb l’excepció d’aquells que vénen indicats com a opcionals. Es permeten els recanvis de suspensió sempre que siguin de la mateixa marca. No es permet l’intercanvi d’elements entre diferents marques. Es permet muntar suspensions magnètiques tal icom indica el fabricant.
REGLAMENT ESPORTIU
CAMPIONAT
El campionat consta d’un total de 6 o 7 curses. La participació a les curses implica l’acceptació del reglament esportiu-tècnic i el seu desconeixement no eximeix del seu compliment. Els casos no regulats en aquest reglament que puguin sorgir seran resolts a criteri de l’organització del campionat .
CURSA
La durada de les carreres serà de 8 minuts/carril.
Entre passades no es realitzaran descansos mes que els típics canvis de carrils.
Abans d’arrancar es farà una volta de warm-up.
En cas que el nombre de pilots en la cursa fos important, l’organització es reserva el dret de poder modificar la durades de les curses.
INSCRIPCIONS
El preu de la cursa serà de 5€ per pilot
CORRENT
El corrent serà anunciat a la presentació de la prova. Serà sempre la mateixa en entrenaments i cursa.
PUNTUACIO
La taula de puntuació per carrera i pilot serà la següent:
1e.- 35 punts 8e.- 20 punts 15e.- 8 punts
2o.- 32 punts 9e.- 18 punts 16e.- 7 punts
3e.- 30 punts 10e- 16 punts 17e.- 6 punts
4e.- 28 punts 11e- 14 punts 18e.- 5 punts
5e.- 26 punts 12e- 12 punts 19e.- 4 punts
6e.- 24 punts 13e- 10 punts 20e.- 2 punts
7e.- 22 punts 14e- 9 punts A PARTIR DE 21e.- 1 punt
Es descartarà els dos pitjor resultat a partir de la tercera carrera, podent ser aquest una no assitencia.
EMPAT
En cas d’empat a voltes i a la coma es procedirà a comprovar les mànigues amb majornombre de voltes, si l’empat persisteix es procedirà a comprovar la volta ràpida de carrera.
HANDICAP
La taula de handicaps serà la seguent:
1er - 5 tombs
2on - 4 tombs
3er - 3 tombs
4rt - 2 tombs
5é - 1 tombs
VERIFICACIONS
Tots els cotxes deuran ser verificats per el responsable de la organització.
No hay comentarios:
Publicar un comentario